espresso reparatie | Vraag & Antwoord | Ed'spresso - www.edspresso.nl

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

espresso reparatie | Vraag & Antwoord | Ed'spresso

Tips & informatie

Een storing kan verschillende oorzaken hebben. Om vooraf een prijsopgave te maken is daarom erg lastig.
Ed'spresso brengt geen onderzoekskosten in rekening. U ontvangt pas een prijsopgave als er exact is vastgesteld wat de oorzaak is. Dit kan alleen als wij het apparaat in ons bezit hebben en het apparaat grondig hebben onderzocht en getest. Vervolgens word u direct op de hoogte gebracht van de reparatie en de bijbehorende kosten.
Indien u alsnog afziet van reparatie, word het apparaat weer gesloten en kunt u het afhalen.
U bent geen kosten verschuldigd.

Indien u akkoord gaat met de voorgestelde reparatie en de bijbehorende kosten, zullen wij hier vakkundige zorg voor dragen. U ontvangt direct bericht als het apparaat gereed is!

Storing 8, Error 8. Wat nu?
In de handleiding word dit vaak als "initialisatie probleem" beschreven. Zegt op zich nog niet zoveel natuurlijk!
Wat er feitelijk aan de hand is, is dat de zetgroep* zich niet in de juiste (start)positie bevindt.
Neem direct contact op

Storing 1, Storing 5, Error 1, Error 5. Wat is er aan de hand?
Vaak verschijnt er eerst storing 1 en na een korte tijd storing 5. Dit heeft te maken met de opwarming van het apparaat.
Liever gezegd, het niet opwarmen van het apparaat!
Storing 1 is een defect in de opwarming van de stoomboiler. Storing 5 is een defect aan het thermoblock. (zorgt voor heet water voor de koffie)
Neem direct contact op

Algemeen alarm (DeLonghi). Wat  moet ik doen?
In de handleiding staat beschreven dat het apparaat aan de binnenzijde vuil is en schoongemaakt dient te worden. Dit heeft u waarschijnlijk al meerdere malen gedaan...
In de meeste gevallen is het een probleem met het opwarmen van het apparaat. (vaak staat het apparaat langer dan normaal op te warmen, ..en dan verschijnt de melding "Algemeen Alarm".)
Dat wil zeggen: dat een of meerdere thermoblocken niet meer warm worden. U kunt dit handig waarnemen door op de warmhoudplaat, waar de kopjes op staan, te voelen of dit warm word.
Neem direct contact op

De zetgroep blijft bovenin staan. (DeLonghi). En nu?
Tijdens het opwarmen blijft de zetgroep bovenin staan en vervolgens valt het apparaat in storing.
Neem direct contact op

Net ontkalkt en nu verstopt! Hoe kan dit?
Als het apparaat ontkalkt is, komt het vaak voor dat er naderhand nog wat kalkresten loskomen. Deze kalkresten hopen zich op in de slangen of ventielen. Dit geeft verstopping als gevolg.
De enige oplossing is dan om de verstopping te lokaliseren en handmatig te reinigen.
Neem direct contact op

De gemalen koffie komt achter de zetgroep terecht.
De koffie wordt netjes gemalen, de zetgroep komt in beweging, maar toch komt de koffie achter de zetgroep terecht.
Neem direct contact op

Koffie loopt direct in de afvalbak en niet in het kopje. Wat nu?
Als de koffie niet uit de uitlooppijpjes komt, maar direct in de afvalbak loopt kan dat verschillende oorzaken hebben.
Neem direct contact op

De gemalen koffie wordt niet nat en komt terecht in de opvangbak. Wat is er aan de hand?
De gemalen koffie blijft droog, dus dit duidt erop dat het water niet in de zetgroep terechtkomt.
Neem direct contact op

Het apparaat blijft "hangen" in de ontkalkprocedure. Hoe kom ik hieruit?
Om de ontkalkprocedure op de juiste manier uit te voeren is het zéér belangrijk dat de juiste hoeveelheid van de totale vloeistof (water+ontkalkmiddel) word gehanteerd. Gebruik een maatbeker!
Dit is te vinden in uw handleiding. Volg daarna stap voor stap de handelingen zoals in de handleiding staan beschreven.
Gebruik te allen tijde de handleiding tijdens het ontkalken en reinigen.
Als het apparaat in de ontkalkprocedure blijft hangen, schakel het apparaat in z'n geheel uit. Ook de hoofdschakelaar.
Schakel na ongeveer 3 seconden het apparaat weer aan en volg de ontkalkprocedure met de hierboven beschreven opmerkingen



* Zetgroep = brewer, infusor, unit.

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu